program sekcí

Program sekcí pro rok 2017. Průběžně bude doplňován.

Cosplay

  • Přehlídka kostýmů účastníků Con-ce a soutěž o nejlepší z nich.

Artemis

  • "Simulátor" Můstku kosmické lodi. Ty, spolu se svými přáteli, můžeš převzít velitelské posty na můstku bojových lodí různé třídy. Společně ovládáte svou loď a bráníte sektor před "zlými" mimozemšťany.
    Artemis simuluje můstek kosmické lodi pomocí propojení více počítačů. Jeden počítač spustí simulaci „hlavní obrazovky“, zatímco ostatní slouží jako pracovní stanice pro běžné úlohy důstojníků můstku. (Kapitána, Vědeckého důstojníka (REB), Obsluhy vysílačky, Navigátora, Inženýra, Střelce, Pilota stíhačky (Dronu))

Retroherna

  • RetroHerna není obyčejné muzeum! Čekali byste snad, že všechny ty unikátní stroje a báječné hry strčíme za sklo a necháme zapadat prachem? Ani nápad! Když hovoříme o muzeu videoher, jedno víme jistě: hry nejsou na koukání, hry jsou na hraní!
    Chystáme pro vás místo, kde si všechny ty parádní dosovky, který vzal čas, zahrajete znovu. U nás si sednete k té šedivé krabičce, na který jste jako malí o Vánocích pařili jak diví, a ty legendární hry si dáte jako tenkrát. A jestli jste tehdy hráli jenom u kamaráda a doma žmoulali Segu na výstřižku z letáku… teď to můžete napravit, vezměte kamaráda a pojďte si splnit sen k nám!

Deskoherna

  • Mnoho nejrůznějších stolních her, Karetní, logické, strategické, taktické, ...

Asijské fenomény

    Fantasy

    • Mamut: Barbarská osada - fantasy skanzen a ostrov svobody 20 km od Brna ! Povídání o vizi a realizaci projektu Barbarská osada, který má za cíl vytvořit pěkné místo ve fantasy stylu pro různé akce, od LARPů přes koncerty až po workshopy a vzdělávací programy. Důležitou součástí je též pokus o komunitní život s maximální svobodou jedince. A jak to vypadá v reálu? Přijď se mrknout na fotky a poslechnout svědectví a zkušenosti lidí, kteří osadu tvoří!
    • Blbci, tupouni a hlupci - koření pohádek - Jitka Švubová: Blbost prý je věčná a všudypřítomná. A co se pohádek týče, tam potkáte nějakého toho blahoslaveného na každém rohu - napříč žánry, napříč tématy, napříč národy. K čemu tam ti blbci jsou? Jaké cíle sledují? A co bychom si bez nich počali? Cesta do hlubin tupcovy duše, hlubokomyslná analýza mělkosti mysli. Chcete se cítit chytřejší? Přijďte!
    • Změny lore ve Warcraft movie aneb to Blizzard už nevyžehlí. - Marianna Urbanová: Jak to dopadne, když někdo vytvoří hru (DnD), kterou pak někdo okopíruje (Warcraft 1 a 2), ze které někdo pak udělá knížky, ze kterch následně použije postavy do další hry, podle které se pak udělají další knížky a MMORPG? Celkem v pohodě. Ale co když se někdo rozhodne pro film a napadne ho udělat... pár úprav?

    Hlavní program

      HorrorCon

        Komix

        • The Europe - originální tabletový storix - Pavel Kunert: Autor: Pavel Kunert Grafika a sazba: Marek Jiran Ilustrace: František Pavel Kunert Příběh storixu The Europe jsme zasadili do roku 2110 - budoucnosti natolik blízké, abychom si ji uměli alespoň částečně představit a natolik vzdálené, že se jí (pravděpodobně) většina z nás nedožije. Storixový formát umožňuje kombinovat atmosféru původních ilustrací a silnou příběhovou linii sledovanou z pohledu hlavních hrdinů.

        LARP komoráky

        • Maggie a Martin: Jsme Maso - Chemické a nukleární zbraně, genetické experimenty, pokusy s viry… Udělali jsme si to sami. Skupina lidí stojí na prahu apokalypsy a ty jsi jedním z nich. Jakou cenu má tvůj život?
          Larp se odehrává v současné Americe v blíže nespecifikovaném městě. Téma je zombie apokalypsa, ale ta tvoří jen pozadí příběhu, důležitá otázka je, kdo má vlastně právo na život a jestli jsou lidé opravdu o tolik lepší, než zombie.
          Téměř všechny postavy, které jsou v larpu, byly na benzinové stanici nedaleko svého satelitního městečka, když se staly svědky rychle postupujících a hrotících se událostí. (Před hraním doporučuji přečíst si knihu Světová válka Z a nekoukat na stejnojmenný film.)

        • uvádí Zuzka: Blok D - Píše se rok 1944 a kdesi v Polsku, na místě, jehož existenci mnozí pouze tuší, se začíná odehrávat příběh, který dokazuje, že dokud má člověk naději, nic není ztraceno. Je podzim u městečka Belžec, kde se za hradbou ostnatých drátů, v koncentračním táboře Belžec, rozhodne pár lidí pro něco až bláznivě odvážného – utéct.
          Dokážeš přežít tam, kde zemřeli miliony? Nebo snad dokonce uniknout?
          Dokážete věřit a spolupracovat se svými spoluvězni? Nebo je raději obětujete pro své vlastní přežití? Nebylo by třebas lepší poddat se a spolupracovat se svými vězniteli? Stát se kápem baráku a možná si vysloužit život a snad i svobodu?

        • uvádí Zuzka: Projekt Exodus - Nebezpečí plynoucí jak z přírodních katastrof, nekontrolovatelné činnosti člověka, tak různá neznámá ohrožení z vesmíru, nás nutí uvažovat o ochraně samotné lidské civilizace. Dnešní doba, ovlivněná velkou měrou prudkým rozmachem lidského vědění a techniky, nás staví před otázku: připravujeme se na nejhorší? Tváří v tvář všem hrozbám a plně v souladu s principy předběžné opatrnosti připravily přední mezinárodní technologické instituty ve spolupráci s vybranými vládami nejrozvinutějších států projekt EXODUS.
          Na základě nejnovějších vědeckých poznatků byla vytipována nejbližší planeta umožňující život, a vytvořen modul Moises, na který bude umístěno jádro lidstva schopné vytvořit novou civilizaci.
          Jedná se o nebojový, trochu filozofický LARP pro kohokoliv, ve kterém se klade důraz na dialogy, etiku volby a atmosféru.

        • Šedý: Kittens - je odpočinková hra o starostlivé kočce, čerstvých koťatech a jejich člověku Domácím. Ten se je rozhodl přesunout z útulné hromady dřeva v kůlně do sterilního moderního pelíšku v kuchyni. Jak se vypořádají ze změnou? Vezmou to s klidem? Budou se v novém prostředí bát? Nebo se mu dokonce budou chtít pomstít loužičkou u dveří?

        • Šedý: Klub přátel anglické magie - Existuje řada dochovaných historických záznamů o zázracích, dílech ďáblových, kouzlech a dalších stopách použití magie. Na počátku devatenáctého století přišla v Anglii vlna populárního zájmu o tyto dokumenty a utvořily se různé skupiny, které se zabývaly jejich studiem a snahami o návrat magie do tohoto světa. Co všechno lze magicky dokázat? Jak to funguje? A proč po roce 1500 najednou dramaticky klesl počet dochovaných dokumentů s okultní tematikou? Tyto a jiné otázky si kladou urození gentlemani z Klubu přátel anglické magie.
          Mezitím Napoleon za kanálem sbírá svá vojska a připravuje invazi na Britské ostrovy. Jak to, že změnil své plány a netáhne na Rusko? Kdo ho přesvědčil? A jak mu zabránit v jeho plánu? Jen samé otázky - a na odpovědi je času pramálo. Skupina zdánlivě nesouvisejících cestujících ve vlaku do Londýna ale může mít v rukou osud Anglie.

        • Šedý: Hearts Blood - Hra z knížky přebrala základ příběhu a postav, ale oba prvky jsou upraveny ve prospěch hratelnosti a doplněny řadou originálních herních mechanik. Byla uvedena už více než desetkrát a mezi jednotlivými běhy dolaďována pro české publikum. Postupně se české běhy jak naskriptovaným dějem, tak celou filosofií hry natolik vzdálily od originálu, že si pro přehlednost zaslouží vlastní záznam.
          Čím dále hra postupuje, tím vágnější jsou popisy scén a konec příběhu, stejně jako i některé reálie, jsou v podstatě v rukou hráčů.
          Může se Benjamin stát upírem a zakousnout si svou drahou Minu sám? Může Lucy přežít do konce románu? Můžou Draculu zradit jeho vlastní transylvánské společnice? Jistěže! Zapomeňte na to, co jste četli ve Stokerové románu - ve vaší hře může být všechno jinak.
        • Heart's Blood - Martin Honek: Nejslavnější novela od Brama Stokera byla převedena na divadelní scénu, na filmové plátno a jako Heart's Blood od Nathana Hooka konečně i do larpu. Hra z knížky přebrala základ příběhu a postav, ale oba prvky jsou upraveny ve prospěch hratelnosti a doplněny řadou originálních herních mechanik. Může se Benjamin stát upírem a zakousnout si svou drahou Minu sám? Může Lucy přežít do konce románu? Můžou Draculu zradit jeho vlastní transylvánské společnice? Jistěže! Zapomeňte na to, co jste četli ve Stokerové románu - ve vaší hře může být všechno jinak. (Technická poznámka: formulář mi dovoluje nastavit délku do120 minut, ale hra trvá zhruba čtyři hodiny. Myslete na to při sestavování rozvrhu.)
        • Kittens! - Martin Honek: Kittens! je odpočinková hra o starostlivé kočce, čerstvých koťatech a jejich člověku Domácím. Ten se je rozhodl přesunout z útulné hromady dřeva v kůlně do sterilního moderního pelíšku v kuchyni. Jak se vypořádají ze změnou? Vezmou to s klidem? Budou se v novém prostředí bát? Nebo se mu dokonce budou chtít pomstít loužičkou u dveří? (V průběhu tvorby nebylo ublíženo žádnému zvířeti.) (Technická poznámka: na hru je potřeba matrace, lépe dvě. Stačí nafukovací.)
        • Klub přátel anglické magie - Martin Honek: Co všechno lze magicky dokázat? Jak to funguje? A proč po roce 1500 najednou dramaticky klesl počet dochovaných dokumentů s okultní tematikou? Tyto a jiné otázky si kladou urození gentlemani z Klubu přátel anglické magie. Konverzační hra s předepsanými postavami je volně inspirována Jonathanem Strangem a Panem Norrellem od britské autorky Susanny Clarkové. Jde o klasickou žánrovku, která si nedělá ambice udělat díru do světa, ale slibuje věci typické pro její předlohu - anglickou uhlazenost, záhady k odhalování a společenské konverzace na úrovni. (Technická poznámka: Hra se odhrává ve vlakovém kupé. Čím menší místnost tedy budeme mít k dispozici, tím lépe :) Fomulář dovoluje zase jen 120 minut ale hra trvá se vším všudy tři hodiny.)

        Literární blok

        • Historizující fantastika - Scarlett Rauschgoldová: Neboli něco málo o sci-fi a fantasy v historických kulisách, alternativních historiích i o steampunku a jemu příbuzných žánrech. Jak se všechny tyto věci od sebe vzájemně liší, jakých chyb se při psaní kteréhokoli z nich lze dopustit a jak se tomu pokud možno vyhnout.
        • Hlavní chyby při tvorbě smyšlených světů - Scarlett Rauschgoldová: Chystáte se psát epickou fantasy, space operu nebo něco tomu podobného? A víte, jakých hlavních chyb se při psaní můžete dopustit?

        Manifest Fantastiky

        • Maggie: Zombie apokalypsa - Zombíci a Zombie Filmy.
        • Jsou swingeři úchyláci? - Scarlett Rauschgoldová: Většina lidí má o swingers velmi zkreslené představy - a to sithužel nejen ti, co na swingers párty nikdy nebyli, ale dokonce i někteří pravidelní návštěvníci klubů jsou v tomto ohledu totálně mimo. Chcete vědět, "vo co go" doopravdy? Diskuse vítána - počítá se s ní.
        • O čem je doopravdy BDSM - Scarlett Rauschgoldová: Neboli zapomeňte na tu tlustou krávu Eržiku (pardón, Eriku - L. Jamesovou), skutečné BDSM je úplně jinde a všichni z této komunity říkali, že to snad není možný :-) Diskuse vítána, počítá se s ní!
        • Temnota hlubin internetů - Ema Pelikánová: Videa, u kterých si člověk říká „Proč tohle vzniklo?“ (Varování: Pokud se pohybujete na internetu neočekávejte nic světabornýho.)
        • V čem jsou feministky totálně mimo - Scarlett Rauschgoldová: Štvou vás některé názory feministek (nebo tedy podle mého spíš rádobyfeministek)? Mě taky. Na straně druhé třeba souhlasím s tím, že básnička "K čemu jsou holky na světě" je fakt trapná a malé děti by se ji učit neměly. Proč? A které názory "feministek" mě tedy tak moc točí? To se dozvíte na této přednášce. Diskuse vítána - předem se s ní počítá!

        Military

        • Bugs Bunny vs. Hermann Göring (americká animovaná propaganda za 2. světové války) - Tomáš Bandžuch: Druhá světová válka se nevedla jen na zemi, ve vzduchu a pod vodou. Se svými hrdiny se do ní zapojil i Walt Disney či Warner Brothers. Jejich animované filmy zvyšovaly morálku amerických vojáků i civilního obyvatelstva, před něž kladly zásadní otázky: Jak přežil kačer Duffy ve Třetí říši? Viděl Jerry v Tomovi Hitlera? Zdrtil Superman japonské sabotéry? Uspěl kačer Daffy v řadách Commandos? A jak se králík Bugs vypořádal s maršálem Göringem?
        • Kulkou mezi lopatky nebo lopatkou mezi ..., aneb zranil se nam hrdina - Hana Kanova: Jsou situace kdy jako čtenář narazíme na scénu, kde je hrdina zraněn a přesto odolává silné přesile a ...on nakonec i vyhraje. Nebo před podobnou situací stojíme jako autor a chystáme se zmastit hrdinu, aby pak ještě zachránil pannu v nesnázích. Co je v lidských silách, jak fungujeme, kam nás dožene bolest a co naše tělo snese. Jak moc nám lžou autoři knih či scénáristé? Pohled na krev zaručen. Nevhodné pro slabší povah
        • První pomoc v poli aneb co by měl znat i civilista - Hana Kanova: Ať již v poli či v zákopech, na moři nebo horách, dokonce i ve měste a i na CONu, vždy je nutné znát základy první pomoci. Znáte je? Pokud ne nevadí. Ve zkratce si je projdeme. Pokud jste naopak experti, rádi vás vyslechneme a poučíme se všichni.

        Outdoor con

        • Mamut: Šamanské bubnování - Vyzkoušíme si v praxi techniku šamanského transu skrz pomalý rytmus šamanského bubnu, jehož zvuk máme kdesi v podvědomí už od pravěku. Zasedneme k ohni, naladíme své mozky na vlny theta, které aktivují snění a rozlétneme se do jiných světů... Nutno ještě podotknout, že účast je na vlastní odpovědnost a nedoporučuje se být příliš pod vlivem alkoholu a jiných omamných látek. AHU !

        • Plyšáček a Amfi: Fire show. Čtvrteční noc.

        • Tomáš Siuda: Fire show a světelná show. Sobotní noc.

        • NYX: Taneční představení Fantasy Orient. Páteční večer.

        RPG line

          Sci-Fi

          • Humanoidní Terminátoři - Roman Hruška: Přednáška o humanoidních Terminátorech, doplněná o nové informace
          • Pokročilé techniky výroby kostýmů - Vlastimil Šprta: Techniky od vakuového tváření až po 3D tisk, nejsou nedostupné technologie v hlavách sci-fi snílků, ale reálné prostředky výroby mnohých kostýmů. Tato přednáška Vám ukáže možnosti a temná zákoutí, které tyto pokročilejší technologie představují. Nic není nemožné.
          • Rebel Legion: Rebel Fleet Troopers - povstalecká pěchota - Karel Černý: Kaďous, člen Rebel Legion - Lion Base a Phoenix Squad, vám představí taje dlouho opomíjených vojáků povstalecké pěchoty ze STAR WARS. Povíme si něco o jejich původu, výskytu, výbavě, oděvu a o tom, jak takový kostým vyrobit a stát se členem Legie. Přednáška je vhodná pro laiky i znalce, pro fanoušky i zájemce o svůj první kostým.
          • Star Wars coby mýtus - Scarlett Rauschgoldová: Co všechno má námi všemi oblíbený fenomén s klasickou mytologií? Víte, že George Lucas záměrně vycházel z teorií neomýtu? A staly se Star Wars mýtem pro nás samotné? Diskuse vítána!
          • Star Wars kostýmy - Rebel Legion - Vlastimil Šprta: Přijďte se podívat na kostýmy kladných hrdinů vesmíru Star Wars a dozvědět se něco o tom, k čemu všemu je lze využít. Také zjistěte, jak funguje kostýmová organizace Rebel Legion a co v České Republice její členové již několik let podnikají!
          • Stargate - písmo svaté - Roman Hruška: Kristovy zázraky a křesťanství pohledem seriálu Stargate.
          • Ze zákulisí: Vetřelci - Roman Hruška: Zábavná fakta o kvartologii Vetřelců. Doplněná o odkazy na Vetřelce v dalších, nejen filmových dílech.

          Science blok

            Steampunk

              Letní brněnský festival

              pro fanoušky sci-fi, fantasy, orientu a seriálů.

              AKTUALITY

              Přihlašování spuštěno   Jayr / 19. 6.

              Dámy, pánové, conaři a conařky, přihlášování na Conec 5 je spuštěno. Spustili jsme i přihlašování přednášek tak se nebojte a směle do toho. CON-EC ŽIJE. Volejte sláva a tři dny se radujte...


              Con-ec bude!!!   Arling / 24. 4.

              Dámy a pánové, fatazáci a fantazáčata, CON-EC BUDE, máme již termín i místo. Další Con-ec se odehraje 10-13. 8. 2017 na ZŠ Horníkova 1. MAPA ZDE.


              Con-ec 2017   Arling / 19. 1.

              Na dalším ročníku Con-ce, již usilovně pracujeme. Bohové žel, letos opět hledáme novou školu z důvodu opravy skvělé školy v Novém Lískovci. Termín letošního Con-ce zatím neznáme, bude záležet na podmínkách místa které seženeme. Pokud by jste pro nás měli jakékoli doporučení ohledně vhodné školy napište nám na stránce: https://www.facebook.com/OSConec